torsdag 11 augusti 2011

Tre lyckopiller för hösten.

I sommar har jag köpt tre saker som jag tänkte kan få fungera lite som mina lyckopiller i höst. Jag blir nämligen glad bara av att titta på dem.

1. Bilder av Birgitta Lindeblad.

Jag köpte dem på Kränku i Visby. Nu sitter de inramade på väggen i mitt minimala kök och jag blir på bra humör varje gång jag går in i köket. Himla praktiskt.

2. Lyxiga picknickglas.


De är alltså i plast och ändå så lyxigt picknickfina. Man kan ju faktiskt ha picknick även på hösten, och när det regnar fungerar det ganska utmärkt att ha picknick hemma på vardagsrumsgolvet.

3. En bok att skriva i.

 Kan till exempel användas för att skriva höstlistor, bloggidéer och andra bra saker.

1 kommentar:

Veronica sa...

Fina saker! Jag gillar särskilt teckningarna, himla härliga :)