torsdag 25 augusti 2011

Min att göra i höst lista.

En kväll för någon vecka sedan eller så bestämde jag och Andreas träff utanför Gildas. Jag hade med mig min skrivbok och en penna.

Jag går och fikar ganska ofta men sällan på kvällen nuförtiden. Så det kändes lite som när jag gick på gymnasiet och brukade åka in till stan på kvällarna på måndagar, tisdagar, onsdagar eller torsdagar för att fika med min kompis Linda.

Teburkarna stod staplade på varandra på serveringsdisken. Vi höll tummarna för att ingen skulle välja någon av sorterna som var längst ner.

Sedan drack vi te.

Andreas kopp hade inget öra i och för sig, så den var lite svår att dricka ur. Men den var fin i alla fall.


Jag åt kladdkaka också

Efter ett tag tog vi fram boken och började skriva.  

Funderade.

Och skrev lite till.

Flera av sakerna var gemensamma, men inte alla.

Så här blev min att göra i höst lista:
- Ha filmmaratonhelg och titta på alla filmer som jag velat se men inte har sett än.
- Äta crêpes på Byn.
- Köpa ett nytt objektiv till min kamera.
- Sitta inne en regnig dag och lyssna på årets sommarpratare som jag har missat.
- Ha spelkvällar med Elisabet, Axel och Beppe.
- Gå en fotoredigeringskurs.
- Äta frukost på Cafe Bakverket.
- Följa minst en tv-serie (idol räknas inte).
- Titta på idol och äta Cherry Garcia.
- Åka till Gotland över helgen.
- Åka till Kroksjö över helgen.
- Läsa boken Blonde.
- Gå på söndagsspelningar på Pet Sounds.
- Gå på kvällspromenader och titta på lampor som lyser i fönstren på mysiga hus och lådsas att jag bor där.
- Hitta en fin blommig necessär som jag kan ha med mig på mina överhelgenresor.  
- Äta efterrätt och dricka vin på Hjördis, helst minst en gång i veckan.
- Åka tunnelbana till en helt ny plats där jag aldrig har varit förut.
- Ta ett kvällsdopp (eller flera) innan de blir för kallt.
- Ha höstpicknick i mössa och vantar.
- Spela poker.
- Gå på fotografiska.

Inga kommentarer: