lördag 2 juli 2011

Den gamle damen.

Hej. Jag har semester. Fast jag vet inte om det än, det går liksom inte in. Jag och Andreas har firat lite i alla fall. Så mycket har jag förstått, att det är läge att fira. Vi gick på La Vecchia Signora och åt middag. Det är min nya favoritrestaurang. Den ligger på Åsögatan och har goda pastarätter till lagompriser och andra bra rätter som man får betala lite mer för, men inte så farligt. Personalen är bra också. Jag åt Tagliatelle med lammsalsiccia, grön sparris, spenat och parmesan.

Det finns även en liten bar som man kan sitta i om man vill, och de verkar ha många bra viner. Problemet är bara att jag knappt kan någonting alls om italienska viner. Jag känner inte till druvorna och jag vet inget om distrikten. När de frågar vad jag gillar är det enda jag kan svara shiraz, och det finns ju inte ens i italien. Ripassoviner har jag i och för sig lärt mig att jag gillar nu, i alla fall dem  som jag har hunnit prova. Men det blir ganska begränsande att bara dricka det. Så nu har jag bestämt mig för att jag ska lära mig mer om italienska viner. Jag tänker att det kan bli ännu ett sommarprojekt, vid sidan av läsningen. Är inte det två ganska bra projekt för sommaren?

Vi pratade lite om norrland. Imorgon bär det nämligen av norröver. Andreas tre frågor inför resan lyder så här: 1. Är det mycket mygg? 2. Hur mycket myggmedel ska man ta med sig? 3. Kommer vi kunna åka på bondauktion? Jag svarade att några mygg kan jag inte kännas vid och att jag aldrig har varit på bondauktion, men att en sådan borde vi väl kunna hitta.

Sedan gick vi på Urban Deli. Där tog vi en si så där tvåtusen bilder och varje gång kameran åkte fram fick både jag och Andreas någon form av tvångsmässigt beteende att göra en konstig min. Det slutade med att alla bilder blev ungefär så här, så jag skonar er från resten.


Inga kommentarer: