tisdag 28 juni 2011

..och jag ligger vaken om nätterna, men det gör ingenting.

Vet ni. Nu är det ganska så exakt tre dagar, två kvällar och tre nätter tills jag har semester. Och något har hänt den senaste veckan för när det börjar skymma och ljudet tystnar från gatan utanför mitt hus så går jag inte längre och lägger mig som jag brukar göra. Nä, jag öppnar fönstret, slår på musik (på låg volym så att grannen inte vaknar), häller upp en kopp te eller ett glas vin, och så sätter jag mig i fönstret och drar in sommarluften och lukten av asfalten och träden utanför. Och när klockan blir lite för sent och jag till slut går och lägger mig så kan jag ändå inte sova för jag ligger vaken och tänker och känner och andas sommar. Och vet ni vad det bästa av allt är, det gör ingenting. För det spelar ingen roll hur många timmar jag sover eller inte sover längre, jag blir ändå inte trött. För jag är färdig med att vara trött nu.

Inga kommentarer: