tisdag 5 juli 2011

Tre saker att göra i Umeå.

Igår åkte vi in till stan. Andreas har aldrig varit i Umeå förut så jag gjorde mitt bästa för att visa mina favoritplatser. Jag valde tre platser som fick lite extra mycket uppmärksamhet.

Älven. Vi tog en promenad västerut. Där är det som finast tycker jag.
Sedan gick vi och fikade på NK (Nya Konditoriet) som är mitt favoritfik i stan och tvärtemot vad namnet antyder är ett gammalt konditori som har funnits i stan så länge jag kan minnas. Här har jag nog fikat med ungefär alla jag känner som också har bott i Umeå någon gång.

Och så gick vi på Kii. Jag passerar aldrig Umeå utan att gå på Kii. Många av kläderna finns även i Stockholm, men det är en väldig bra mix och fin butik och jag hittar alltid något som jag vill ha här.

Jag köpte den här kjolen. Blommiga kjolar och shortsskjolar har blivit lite av min grej just nu.

2 kommentarer:

jenni sa...

du tar så fina bilder emma! hoppas ni har en underbar semester!

Emma sa...

Tack! Jag har äntligen börjat fota med min systemkamera igen, det och bloggandet spär på inspirationen. :) Hoppas ni också har en fin semester och sommar!