tisdag 26 juli 2011

Gotland, rosévin och öronproppar.

Hej. Jag är på Gotland! Min mamma och hennes man Anders har skaffat lägenhet i Visby eftersom Anders jobbar här numera. Den ligger ganska så mitt i stan, bland alla vackra hus och rosor.


Och ändå är stranden bara ett stenkast bort. Ja, ni förstår ju hur mycket jag gillar det! Nu tänkte jag stanna här ett tag. Det är första gången jag är här, inte på Gotland men hos dem. Jag landade med flyget imorse.

Vi har tittat runt lite i stan och sedan tog vi en lång promenad längst med havet ända till Snäckgärdsbaden. Plötsligt tittade solen fram och det blev klarblå himmel och sommarvarmt.

Mamma och Anders blev så glada att de tog ett jättehopp.

Jag blev också glad men höll mig kvar på marken.

Nu ska jag hänga med dem i några dagar. Och till helgen kommer Helena, Maria och Magda och hälsar på. Sedan kommer Andreas nästa vecka, och kanske Anna-Karin och David. Jag och mamma har styrt upp en liten välkomstpresent till alla som kommer på besök i sommar.

En liten flaska rosévin och öronproppar. Vi tyckte det passade så himla bra eftersom det kan vara lite livat här på nätterna. Det ligger nämligen flera barer på gatan nedanför.

Jo, jag fick också en välkomstpresent förstås! Så ikväll har jag gjort mig extra fin med fläta och firat lite med den. Sedan har vi ätit ungstekt lax med brie, fikonmarmelad och valnötter. Jag är så glad att jag är här!

2 kommentarer:

jenni sa...

gotland är bäst. längtar tills det är min tur!

VuxenTyp sa...

Åh, jag läste att ni också ska hit, när åker ni?