onsdag 6 mars 2013

Människor.









Det jag tycker allra bäst om att fotografera är människor. Människor i stadsmiljö, i rörelse och människor som är omedvetna om att man tar en bild just då. Jag gillar egentligen inte alls uppstyrda fotografier, även om det nog blir en hel del av det här på bloggen. Ska bilderna vara uppstyrda tycker jag egentligen det blir bäst om de är överdrivet uppstyrda, så att det är alldeles uppenbart att man poserar.

Men det är ju inte alltid helt enkelt att få till det där. Varken de uppstyrda bilderna eller de där man lyckas fånga ögonblicken. Man får öva, öva och öva.

Jag funderar på att anmäla mig till någon av fotografiskas fotokurser. Jag vill gå en mer kreativ fotokurs, där huvudfokus inte ligger på tekniken. Jag har gått en del teknikkurser redan men har nog glömt minst hälften av det jag har lärt mig. Tycker egentligen det är ganska tråkigt med tekniken, även om det är helt nödvändigt.

Fotografering II Bild eller Fotografering III Personligt bildspråk tycker jag verkar kul. Fast helst av allt skulle jag vilja gå en fotokurs där hemläxorna går ut på att man ska fånga olika sinnestämningar, känslor eller vad som helst som man vill berätta genom bilderna. Tipsa gärna om ni känner till någon bra som är åt det hållet.

1 kommentar:

Anonym sa...

jättefina bilder