onsdag 13 mars 2013

Lästips!

Jag tycker det är ganska svårt att hitta bloggar om föräldraskap. Det finns hur många mammabloggar som helst om vardagslivet med en liten bebis eller ett större barn, men inte så många bloggar som mer är inriktade på reflektion och tankar kring föräldraskapsfrågor.





Men jag har i alla fall hittat en blogg på det temat som jag följer. Vilda barn heter den, och även om jag inte håller med om exakt allt hon skriver tycker jag ofta det är intressanta och tänkvärda inlägg kring olika frågor som rör barn och föräldraskap.

Som idag när jag gick omkring här hemma och hade lite dåligt samvete för att  vi är så dåliga på att köpa leksaker åt Albin såg jag det här inlägget om stimulans och överstimulans som fick mig att tänka att det nog är rätt okej ändå. Han verkar ju faktiskt inte direkt understimulerad här hemma.

Skulle gärna hitta fler bloggar om föräldraskapsfrågor. Om ni känner till några, tipsa gärna!

Inga kommentarer: