söndag 3 mars 2013

En födelsedagsbrunch hos Helena.

I lördags kom min snälla kompis Elina hem till oss för att vara barnvakt åt Albin ett par timmar. Andreas skulle nämligen resa bort över natten och jag var bjuden på födelsedagsbrunch hos Helena.

Fram till för ett par veckor sedan hade vi inte haft barnvakt en enda gång. Inte något medvetet val eller så, det har bara aldrig riktigt behövts. Men nu de sista veckorna har det blivit några tillfällen, och hittills har det fungerat himla bra.

Så jag pussade Albin hej då och promenerade hem till den här snygga damen som fyller år i helgen.

Helena hade förberett vad som kanske var världens godaste brunch. Om jag måste utse en av mina kompisar till att vara bäst på att laga mat och fixa himmelskt goda frukostar, bruncher och middagar, då blir det Helena. 

Vi fick jordgubbar till exempel.

Hallonsmothie som man fick dricka med sugrör. (Glömde ta en bild på det, men ni vet ju hur sugrör ser ut).


Amerikanska pannkakor.

Och de här vackra skapelserna.


Lena var där.

Sara.



Och Magda. Ja, och så Helena själv då förstås.

Jag var föresten också där om ni undrar.

Och ett knippe tulpaner som jag hade tagit med mig. Älskar tulpaner, särskilt i en massa olika färger. Nu är det banne mig vår, eller hur?

Efter en stund tyckte Helena det var dags att öppna en flaska bubbel.

Så det gjorde vi.


Och sen hängde vi hemma hos Helena resten av eftermiddagen, åt jordgubbar och lekte stirra på varandra utan att vika undan med blicken-leken.

En mycket bra lördag.

1 kommentar:

Magdalena sa...

Vad fina bilderna blev!