fredag 29 mars 2013

En skärtorsdag med fransk frukost.

Glad påsk på er!

Jag och Albin inledde påsken med att stiga upp tidigt (gör vi i och för sig varje morgon, men ändå) för att möta upp min granne Elina och hennes lilla Frej.

Vi skulle nämligen äta frukost på mitt favoritcafé på Kungsholmen - Petite France.


De hade gjort påskfint med ägg i fönstret.

Och så fanns det påskchoklad på menyn.

Det var min första utefrukost med Albin och man kan säga att jag hade ganska fullt upp med att ge honom fruktpuré, leverpastejmacka och undvika att tallrikar och glas åkte i golvet, men lyckades hur som helst få i mig min egen frukost till slut. Fanns ingen tid att fota men tror att det var lika bra för det såg ut som kaos på vårt bord efter cirka tre sekunder.

En rolig grej hur som helst med att gå på café med Albin numera är att han har börjat vinka till dem som sitter vid borden intill. När han väl har kollat in någon att vinka till släpper han dem inte med blicken och så lyfter han ena armen och vinkar genom att sakta sakta öppna och stänga handen. Han ser så koncentrerad ut, och så himla gulligt är det.

Sen tog vi en promenad längs med norrmälarstrand och pausade lite på en bänk.

Bra start på påsken!

Inga kommentarer: