tisdag 15 januari 2013

Snart.

När jag kom tillbaka till Stockholm efter att ha tillbringat julen och nyår i ett alldeles vitt Norrland kändes det först lite konstigt att det typ var bar mark och plusgrader här igen. Och sen dröjde det inte många dagar förrän jag började tänka att det blir ju faktiskt ljusare och ljusare för varje dag nu och nu när julen har städats ut och allt tycker jag det är dags att göra lite vår hemma.

Så jag gick och köpte ett knippe rosa tulpaner och så bestämde jag mig för att det ska stå vårblommor i köket ända fram tills det blir vår på riktigt.

Tänker att det ska flytta in fler och fler vårgrejer här hemma allteftersom för att påminna om att vi går mot ljusare tider. Fast just idag får jag nog ändå erkänna att kontrasten mellan tulpanerna och snöyran utanför fönstret blev extra märkbar.

Men snart så..


Inga kommentarer: