torsdag 17 januari 2013

Sånt som får mig att le cirka 238 gånger om dagen just nu.

1. När man sätter ner Albin i spjälsängen och går iväg några sekunder för att sedan komma tillbaka och han verkar tycka att vi leker "tittut-leken" för varje gång man visar sig i dörröppningen blir han liksom alldeles sprallig och skrattar så han nästan ramlar omkull.

2. På morgonen vid frukostbordet de mornar då Albin äter gröt som om det var ungefär det godaste som finns och liksom gör små mmm, mmm-ljud mellan varje tugga.

3. När vi sitter på golvet och kastar en mjuk färgglad boll mellan oss och Albin förstår nog inte riktigt vad leken går ut på, men ibland när jag kastar bollen till honom sträcker han armarna rakt ut för att sedan liksom slå ihop dem framför sig och ibland lyckas han nästan fånga bollen och då skrattar han med hela kroppen.

4. När han gör sina nya bebisljud som låter "dadadadaaa" och "jajajajaaa" och som är typ hur söta som helst, och varje gång låter det som han verkligen har något väldigt spännande att berätta.

5. Att läsa pekboken "Barnens första ord " och låta som de olika djuren i boken, och när jag säger "bäääää" (försöker låta som ett får) vänder han sig om och tittar upp på mig som om jag vore helknäpp.

Inga kommentarer: