fredag 18 januari 2013

Fredagslista.

Hej och glad fredag på er! Jag har inget särskilt att berätta, så vi kör en fredagslista.

Vad har du på dig?
En vit blus med svarta klöver på, vitt linne och svarta tights. Okej det lät nog inte jättesnyggt, men har precis bytt ut jeansen mot något bekvämare. Såg okej ut innan ändå. Fast ärligt talat, jag behöver shoppa.

Hur mår du?
Bra tack! Glad att det är fredag och att det har varit så himla soligt och fint idag.

Hade ingen kamera med mig idag, så den här bilden är gammal. Men såg nog snarlik ut idag fast med annan mössa i och för sig.

Vad har du gjort idag?
Tränade på förmiddagen (passade på medan Albin sov och Andreas jobbade hemifrån), sen har jag och Albin hängt på Playland med Lena, Filip, Sara och Love, och så promenerat lite vid vattnet. Playland är föresten världens bästa koncept. Man går dit, tar med barnvagnen in och parkerar bland alla andra barnvagnar, sen hänger på golvet där det finns en massa lekmattor och leksaker och sånt för bebisar, också kan man fika eller äta lunch, dricka kaffe, värma barnmat (eftersom det finns micro) byta blöja (eftersom det finns skötbord) och amma i lugn och ro (eftersom det finns en särskild amningsfotölj i en hörna). Mycket bra!

Och ätit?
Frukost (fil, mackor, ägg, juice, kaffe), brie- och salamimacka, kladdkaka med grädde, mera kaffe.

Vem ringde digsenast?
Ida, pratade om vad vi ska göra när vi ses på måndag.

Vad ska du göraimorgon?
Sova ut hoppas jag. Skriva på en sak. Åka på en utflykt till en plats vid en sjö kanske.

Och på söndag?
Om det är fint väder ska vi nog möta upp Elina och Guicho för att åka längdskidor vid Nackareservatet.

Elina och Guicho en köttbullslördag hemma hos Jessica.

Vad lyssnar du på just nu?
Nyheterna på P1 och ”Old macdonald had a farm” som spelas om och om igen på Albins bondetraktor.

Hur ser en perfektfredag ut för dig?
Oj, det beror ju verkligen på. Men om jag ska tänka här och nu och i Stockholm så skulle jag först börja dagen med frukost på café bakverket eller Le Petit France, sen spendera hela dagen på spa, bubbla, bada, basta, äta god lunch (typ skaldjurssoppa och vitt vin), sen byta om till ”fredagskläder”, gå ut och äta middag på någon av mina favoritrestauranger (typ Hjördis, Linguini eller La Vecchia Signora) och sen kanske barhänga lite på söder om jag fortfarande är vaken vid det laget.

Fast en sån fredag skulle jag ju inte vilja ha varje fredag, tycker det är rätt skönt med hemmahäng.

Typisk frukost på café Bakverket.

Vad såg du senast påtv?
”Allt faller ” igår kväll.

Vem skulle du vilja träffa just nu?
Kanske min kompis Lena som jag lärde känna när jag var på Kibbutz för hundra år sedan och som jag hälsade på året efter i hennes hemstad Port Townsend utanför Seattle. Vi blev så himla bra kompisar, men nu har vi inte setts på över tio år så det hade varit såå kul!

Vad är dina topp 3 bästa från veckan som gått?
1. Vegetarisk lasagne och onsdagshäng med Elina och Guicho i onsdags.
2. Kasta boll med Albin.
3. Att jag har tagit mig tid och bloggat ganska mycket och fått en massa nya läsare på köpet. Hej och välkomna alla nya! :)

Har du gjort något som du aldrig har gjort förut?
Nä, ingenting tror jag, jag får skämmas. Eller ja, det skulle vara att gå på Playland som jag gjorde idag då.

Har du fattat några viktiga beslut?
Ja, att jag ska börja sjunga i Caroline af Ugglas kör igen. Jag tycker den är så himla bra och typisk kör som man blir glad av.

Japp, det var min fredagslista. Ha en fin helg nu allihopa!

Inga kommentarer: