onsdag 28 november 2012

En höstlista.


1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Jo alltså, den färgsprakande delen av hösten gick ju så himla fort i år, och nu tycker jag det mera är en slags regngrå vintersörja. Och det är väl inte direkt sånt som gör mig överväldigande lycklig precis, snarare trött. Men det finns ju andra bra saker som att det snart är jul, att jag får vakna bredvid Andreas varje morgon och att Albin finns. Det känner jag mig lycklig över.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
I söndags var första gången jag shoppade "på riktigt" på typ fem månader. Då köpte jag en så himla fin t-shirt med ett hjärta av små paljetter på bröstet som jag tror kommer bli mitt mest använda plagg. Och ett par höst/vinterkängor som jag planerar att köpa.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan, hur såg ditt liv ut?
Förra året i slutet av november var jag gravid i tredje månaden och superglad och supertrött.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag är ju mammaledig med Albin som blev sex månader igår. Just nu över vi på att sitta och försöker krypa (eller ja, Albin övar och kämpar, jag är med som stöd), går runt i gåstolen, läser pekböcker, sjunger, går på långa promenader (när det inte regnar), fikar och träffar andra mammor och bebisar, typ.


5. Vad ska du ha för frisyr?
Jag klippte lugg för ett par månader sedan och trivs bra med det! Men jag tappar sjukt mycket hår just nu vilket jag tycker är lite orättvist för fick liksom inte tjockare hår under graviditeten som alla andra verkar fått. Dessutom har jag en bebis som gillar att ta tag i håret och dra så hårt han bara kan. Men om jag har något hår kvar till jul tänkte jag köra på samma frisyr som nu.


6. Vad lyssnar du på för musik?
Just nu är jag smått besatt av Mando Diaos nya skiva. Fasiken vad bra den är!

7. Vad läser du?
Bloggar, en bok om mat för spädbarn, en pekbok om katter, lejon och kaniner. Tänkte börja läsa Katarina Wennstams senaste bok Svikaren.

8. Senast tre inkomna sms?
- Ok jag återkommer.
- Förseningar i t-banan kommer typ kvart i
- Det har jag. Vad sägs om torsdag? Vore supertrevligt!

9. Vad var bäst med sommaren?
Albin. Norrland. Att höstångesten inte fanns där eftersom jag inte skulle gå tillbaka till jobbet i augusti.


10. Vad var sämst med sommaren?
Att det inte blev så mycket utemiddagar och sitta uppe sent på någon bar och dricka vin-kvällar. Jag gillar ju sånt även fast jag fått barn. Det får man väl sakna lite?

11. Senast köpta plagg?
Tröjan med hjärtat på bröstet, en rosa tröja med en fågel på och en grå/vitrandig tröja med vit spets.

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Sova mycket, då kan man vara pigg och glad när man är vaken.

13. Hur ser du på framtiden?
Det har hänt en skitjobbig grej som tyvärr kräver rätt mycket energi just nu. Jag ser fram emot att få den ur världen så fort det bara går. Sen ser jag fram emot att dricka glögg och äta peppakakor med ädelost hela december, åka upp till norrland och fira jul, boka in en liten resa till någon bra plats i vår, och fixa barnvakt någon lördag för att gå på spa med Andreas.

Listan, som jag tycker var en alldeles förträfflig höstlista, hittade jag hos Elsa Billgren.

Inga kommentarer: