lördag 10 september 2011

Parkteatern, teamwork och tv-tips för kvällen.

En sak som är bra med sommaren i Stockholm är att man kan gå på Parkteatern. Jag är i och för sig ganska dålig på att göra det, men himla bra på att tänka att jag ska göra det.

Det börjar alltid med att jag tänker att jag ska gå på ungefär allt i början på juni. Och slutar med att jag inte har sett någonting alls när det plötsligt är augusti. Sedan brukar jag se Emil Jensen och kanske något mer innan det hela är slut för sommaren. Men i år missade jag faktiskt Emil Jensen, såg Frida Hyvönen däremot. Och till sist Jonas Gardell.

Det var en vädligt fin och solig kväll. Så jag skyndande mig hem från jobbet och gick raka vägen upp i Vitabergsparken för att ta en sittplats på läktaren. Fick sällskap av en strid ström av människor som var på väg åt samma håll.

Så här mycket folk var det två timmar innan föreställningen började. Ganska galet!

Efter en stund kom Andreas med picknicksallad och bytte av mig på läktaren. Och så gick jag hem och hämtade vin, en filt, tallrikar och mina lyxpicknickglas som skulle invigas kvällen till ära.


Kom tillbaka och skålade för bra teamwork!

Nu var det ännu mera folk på läktaren föresten.

Och i gräset, där var det picknick precis överallt.

Sedan blev klockan sju och det var dags för den här herren att göra entré på scenen.



Det var första gången jag såg Jonas Gardell live. Roligt och knäppt, allvarligt och bra var det. Ändå kunde jag inte låta bli att jämföra med Mia Skäringers föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst" som jag såg i höstas och som var så himla himla bra. Jonas var bra, men Mias föreställning gick verkligen rakt in. Fast den var rätt jobbig också. Om Jonas är 70 % humor och 30 % allvar är Mias 30 % humor och 70 % allvar. Ikväll sänds hela föreställningen på Svt. Det är ju inte alls samma sak som att se henne på riktigt, men ändå verkligen ett tv-tips för kvällen! 

Klockan 21:45 på Svt.

Inga kommentarer: