tisdag 6 september 2011

Om jag hade lite mer tid och kunde trolla.


Skulle jag åka skärgårdsbåt till jobbet varje morgon och ha minst en och en halv timmes restid så att jag  kunde läsa både tidningen och en bok, surfa, dricka kaffe och äta kanelbulle i lugn och ro innan jag är framme. Och ändå skulle jag vara på jobbet klockan åtta men inte behöva stiga upp före klockan nio.

Jag skulle resa runt i Sydafrika hela november och åka till New York i april och ändå ha minst fem veckors semester kvar när sommaren kommer.

Jag skulle komma hem till ett fint litet hus någonstans på landet, sätta mig i köket och titta ut över havet, och ändå kliva direkt ut på någon bra gata i stan varje gång jag känner för allt det där som gör att jag tycker så bra om att bo i stan.  

Jag skulle ha världens bästa och roligaste heltidsjobb och ändå ha helg mest hela tiden.

Jag skulle aldrig äta middag före klockan nio och aldrig gå och lägga mig innan klockan tolv, och ändå alltid sova minst nio timmar och vakna pigg varje morgon.

Jag skulle sitta hemma själv, dricka te, skriva och redigera bilder på vardagkvällarna och ändå prova yoga, ta sånglektioner, sjunga i kör, ta löprundor vid vattnet, spela tennis, gå på intressanta debatter och föredrag, dricka vin med Helena, Magda, Jessica, Elisabet, Elina m.fl. och samtidigt vara med Andreas, gå en kurs i kreativt fotande, lära mig bildredigering, starta en fotogrupp, öppna ett galleri för amatörfotografer, och dra igång något roligt skrivprojekt.

Jag skulle gå på söndagsmiddagar hos mamma i Umeå och hos pappa i Kroksjö nästan varje helg och sedan promenera hem till min lägenhet i Stockholm på en kvart.

Det är vad jag skulle göra, på ett ungefär. Om jag bara hade lite mer tid och kunde trolla.

1 kommentar:

jenni sa...

du är allt bra fin du. och finurlig.