tisdag 25 oktober 2011

På jakt efter ett slott - del 1.

Jag är ju på jakt efter ett fint slott ni vet. Är nog inte redo för att slå till riktigt än, men har börjat gå på lite visningar i alla fall. För att få en känsla för marknaden, lära mig allt om sånt man ska tänka på och sånt man ska undvika, och för att få en bild av olika bostadsområden.

Men vad svårt det är att hålla sig till den där "titta runt lite bara"-nivån och inte gå in för det fullt ut!

Som idag till exempel dök det upp vad som ser ut att vara världens finaste trea med underbara fönster och bästa utsikten, gamla trägolv, högt i tak och fina rum och vinklar. Vårt slott alltså! Tror ni då att jag kan sitta här lugn och stilla i soffan och tänka "åh vilken fin lägenhet, den kommer säkert någon annan köpare bli lycklig i, vad roligt!" Nä, jag vill ju bara springa raka vägen till banken och slå till nu nu nu!

De säger att det är köparnas marknad, men jag vågar inte riktigt tro på det än. Men ett gott tecken är i alla fall att det inte direkt är några långa köbildningar till visningarna och än så länge har det inte lagts ett endaste bud på en lägenhet som vi tittade på i söndags som faktiskt var riktigt fin!

Inga kommentarer: