söndag 30 oktober 2011

Om vintertid, gamla filmklipp och att vakna i ottan.

Åh, tänk om man fick ställa tillbaka klockan en timme varje morgon när man vaknar. Två timmar kunde det få vara på måndagmornar föresten.

Jag hade en hemmakväll igår och gick och lade mig redan vid tio. Nu har jag varit vaken sedan klockan sju. Om morgontimmarna är mitt sämsta på vardagar så är de mitt bästa på lördagar och söndagar. Jag älskar verkligen de helgmornar då jag vaknar tidigt men utvilad och kan ägna flera timmar åt att bara göra nästan ingenting för mig själv.

Har tittat på några av mina favoritklipp från gamla filmer och musikklipp som  jag gillar. Jag är väldigt mycket en sån som tittar på samma filmer om och om igen. Det måste vara något medfött för jag har nog alltid varit så. När jag var typ sju år gammal tittade jag jämt på samma två filmer - Du är inte klok Madicken och Magister Flykt.



Oskar Linnros liveversion av Genom eld i De kallar oss artister måste ju vara något av det bästa som gjorts. Tröttnar aldrig på att lyssna på den här låten.

Nu ligger Lalehs tolkning av Tomas Ledins låt Just nu ute på tv4play dessutom. Från gårdagkvällens Så mycket bättre alltså. Attsiken vad duktig hon är, blev alldeles tårögd igår framför teven. Tycker hon borde göra en hel skiva med sina egna tolkningar av andra svenska artisters låtar. Tror det skulle bli succé!

På dagens att göra lista står:
1. Höstrensa garderoben
2. Gå på en lägenhetsvisning (mitt slott har visning)
3. Träna med Magda
4. Pussa på Andreas som kommer hem ikväll

Känns som det kan bli en ganska utmärkt söndag.

Inga kommentarer: