tisdag 9 april 2013

Ljuset.




Jag är helt förbryllad över ljuset här uppe just nu. Det är ju fortfarande massor av snö. I söndags snöade det nästan hela dagen, så nu ligger det ett tjockt lager av pudervit nysnö på marken.

Men samtidigt är det ju liksom mitten av april och solen står ganska högt på himlen mitt på dagen. Detta tillsammans med all snö gör att det är lite som att gå rakt in i ett solarium när man kommer ut om dagarna. Man blir verkligen bländad.

Och sen är det det här med kvällarna. Solen går ju liksom aldrig ner. När jag lägger Albin strax före åtta är det fortfarande ljust i sovrummet, trots att jag har dragit ner persiennerna och släckt alla lampor.

Jag älskar ljuset!

Men jag blir inte riktigt klok på hur det kan vara så här vårigt ljust om kvällarna och samtidigt vara så mycket snö att det lika gärna hade kunnat vara mitten av januari. Det är så förvirrande för min hjärna. Jag har ju vuxit upp med det här så borde vara van, men brukar det verkligen vara så här i april?

Så här såg det i alla fall ut när jag gick ut och fotade ikväll och klockan precis var på väg att slå sju.




Inga kommentarer: