onsdag 10 oktober 2012

Måndagar med Ida, Tilde och Agnes.

Nu när jag har varit mammaledig ett tag har jag skaffat mig några veckorutiner. Jag gillar att ha några dagar i veckan med aktiviteter som återkommer, och andra dagar som är lite mer fria att forma som jag vill just den dagen eller veckan.

Måndagar är en av våra dagar som vi har infört rutiner på. Då hänger vi med Ida, Tilde och Agnes. Varannan vecka åker vi ut till dem i Rönninge, och varannan vecka kommer de in till oss i stan.

I måndags var det deras tur att komma till oss.

Vi bestämde oss för att gå ut och äta lunch och tog sikte på Frida och jag på Fridhemsgatan. Men när vi kom dit visade det sig att de hade måndagsstängt.

Så himla tur, för det gjorde att vi råkade springa på det här stället.

De hade ju café där inne, så vi gick in.

Vi hängde lite på cafét först och åt måndagspannkakor med sylt och grädde. Så himla lugnt och skönt där inne i kontrast till st eriksgatan utanför.

Här är Ida och Anges föresten.

Och här är Tilde.

Sen kollade vi runt lite på biblioteket. Åh, jag fullkomligt älskar bibliotek, blir alldeles lugn och glad av bara tanken.
Tror att jag och Albin kommer hänga massor på bibliotek sen när han blir lite äldre.

Anges verkade också tycka att biblioteket var en bra plats att vara på.

Tilde.

Lite senare på eftermiddagen när vi var färdiga med biblioteket gick vi till Parkleken i Rålis.

Där hängde det saker i träden, som Karlsson på taket till exempel.

Vi kollade in Läskiga skogen.

Där fanns det spöken.

Och sen gick vi till gungorna.

Hej hej!

Agnes och Albin passade på att sova nästan hela eftermiddagen.

Och plötsligt var klockan efter fyra och det var dags att vinka hejdå för den här gången.

En alldeles förträfflig måndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka jättefina bilder du tagit! Det var en trevlig höstdag tillsammans! /Ida