lördag 13 oktober 2012

Hej lördag!

Nu är det helg igen! Och lördag, bästa dagen på veckan.

Det firar vi med en gammal hoppbild från förra året. Även fast jag är mammaledig är det skillnad på vardag och helg.

Jag är så mycket mer social under veckorna nu jämfört med när jag jobbar, att helgerna ofta blir desto lugnare. Men just den här helgen är ganska fullspäckad av aktiviteter. Igår kväll bjöd vi in till aw hemma hos oss. Bra sätt att ses på en fredag när man har bebis. Då kunde jag amma utan svårigheter och så kunde vi lägga Albin vid åttatiden som vanligt. Ses man bara tidigt funkar det ju även för andra med små barn att komma, vi hann hänga ett par timmar innan några behövde åka hem för läggning.

Nu ska vi ge oss ut på jakt efter en födelsedagspresent, och sen ska jag och Albin åka hem till Ankie och Johan på fika. Och ikväll är hela vår lilla familj bortbjudna på middag hos Helena och Andreas i Hökmossen. Det blir första bortamiddagen sedan vi började med läggningsrutiner på kvällarna. Ska bli spännande att testa hur läggningen fungerar när vi inte är hemma.

På söndag blir det utflykt söder om stan och efter helgen åker jag och Albin upp till Kroksjö för att stanna där en hel vecka. Andreas kommer också upp, fast några dagar senare. Ser fram emot det så himla mycket.

Glad lördag på er!

Inga kommentarer: