onsdag 29 februari 2012

En fylla-i -bok.























Ni vet sådana där böcker som man hade när man var barn, "Mina vänner" och andra fylla-i-böcker 
som gick ut på att man svarade på en massa frågor och klistrade in bilder på sig själv och sina 
kompisar. Jag tycker ju det är nästan lika roligt som vuxen. Så i julas när jag hittade en bok 
på Designtorget om mitt första år som mamma blev jag ju bara tvungen att köpa den.

Första halvan handlar om graviditeten och alltifrån hur man fick reda på att man är gravid 
till vilka cravings man har eller hur första ultraljudet kändes. 






















Sen får man fortsätta fylla i om förlossningen, första tiden hemma och annat som man kanske 
vill komma ihåg.






















Och om man vänder på boken så blir den en Mitt första år som pappa-bok istället. Himla praktiskt!

Ett tips för såna som väntar barn och gillar fylla-i-böcker alltså.

1 kommentar:

Ankie sa...

Jag fick en sån bok av en kollega på jobbet när jag var gravid :) Tyvärr är pappa-delen inte lika ifylld som mamma-delen... ;)