torsdag 4 juli 2013

Hälsning från Utö.

Nu är vi på Utö sen några dagar tillbaka. Vi hyr ju en liten stuga ni vet. Den ligger nästan i skogen och bara några hundra meter från en liten sandstrand och havet.

Jag har ingen dator här så kan inte visa bilder från kameran än, men ni får en iphonebild så länge på Albin som utforskar havet för första gången.

Vi har det himla bra här iallafall. Plus för att vi har en liten uteplats med kvällssol, grill och en stor gräsmatta för Albin att leka på.

Här kommer en liten mitt i veckan-summering:

Antal ggr vi har grillat: 2

Antal ggr vi har misslyckats ganska ordentligt med grillandet (typ så att vi fick slänga köttet och äta ngt annat): 1

Antal rökta räkor jag har ätit: cirka 15

Antal myggbett: 7?

Antal cykelutflykter vi har cyklat på: 1

Antal löprundor jag har sprungit: 3!

Antal ggr jag har badat: 1

Antal ggr Albin har badat i sin uppblåsbara pool: 5

Antal ggr Andreas har badat i Albins pool: 3

Antal ggr Andreas har badat i havet: 0

Antal utsökta Trotolle con kabanoss jag har lagat: 1, snart 2

Antal ggr jag har studsat studsmatta: 2

Antal ggr jag har "jagat" Albin på studsmattan: cirka 10

Antal dåliga filmer vi har sett: 1

Antal bra filmer: 0

Antal spel vi har spelat: 1

Antal Almedalstal m.m. jag har sett: ganska många

Till helgen kommer Elina och Guicho och gör oss sällskap. <3 Då ska det spelas tennis och paddlas kajak!

Vi hörs mer när jag är hemma i stan igen.


Inga kommentarer: