måndag 8 juli 2013

En onsdag på Ålö.

Nu är vi hemma i stan igen och jag tänkte visa lite bilder från vår vecka på Utö. De första dagarna glömde jag kameran hemma i stugan, så vi hoppar direkt till dag tre.

 Då satte vi oss nämligen på varsin cykel och gav oss ut på äventyr till grannön.

Albin fick åka bakom i cykelvagnen. Han verkade tycka att det var himlans skönt och somnade nästan med detsamma.

Så cyklade vi över en bro.
Fin utsikt var det!

Förbi hagar och blomsterängar.

Och så hela vägen tills vi kom fram till den här skylten, kommer ni ihåg den från förrförra sommaren?

Fast till skillnad från  svängde vi inte vänster den här gången utan fortsatte rakt fram.

Vi skulle nämligen till det här stället. <3

Älskar deras meny! Finns det någonting som man inte vill ha liksom?

Här är jag föresten. Rak i ryggen och glad.

Så beställde vi och slog oss ned ute på bryggan.

Jag åt 2:an med gravad lax och rökta räkor.

Efter ett tag vaknade den här killen.

Och så började ett band spela.

Albin var helt fascinerad av musiken och gungade med genom att hoppa upp och ned i stolen.

Att sitta på en brygga vid havet, äta skaldjur och lyssna på liveband hör lite till mina favoritaktiviteter så jag tyckte gott att vi kunde stannat där resten av sommaren eller så.

Fast det gjorde vi inte för det fanns ju fler bra platser som skulle besökas.

Lycka!


Så ägnade vi några timmar åt att jaga den här.

Vi läste inte en enda sida i våra böcker, men utforskade ungefär varenda kotte, sten och sandkorn på hela stranden.

 Och det är ju inte fy skam det heller!

Inga kommentarer: