måndag 31 december 2012

..och jag önskar eder alla en riktigt god jul!

God jul på er!

Jag är uppe i ett snötäckt Norrland och har nog inte slagit på datorn en enda gång sedan jag kom hit.
Tänkte hur som helst att det är hög tid att önska god jul.



Vi har haft helt fantastiskt vinterfint här uppe. Inte så mycket sol, men marken och träden har varit helt täckta av ett tjockt lager av fin och alldeles ren snö ända fram tills igår då det började töa lite. Förutom en segdragen förkylning, som vi nog lyckats smitta ned nästan hela släkten med, har vi haft det himla lugnt och skönt. Mest ätit god mat, läst böcker, tittat på film (först en riktigt obehaglig en, men sen endast romantiska komedier!), gått på långa promenader och åkt skidor. Albin har lärt sig sitta helt själv utan problem och så har han blivit som tokig i Andreas. Så fort Andreas dyker upp börjar det liksom sprätta i benen på honom och så ger han ifrån sig små glädjetjut av förtjusning. (Jag är självklart lite avundsjuk så försöker kontra med att göra mina roligaste miner och lustigaste ljud, men lyckas av någon oförklarlig anledning ändå inte toppa Andreas).















Nu ska jag lägga mig och vila bort förkylningen en stund innan det är dags att och börja laga kvällens nyårsmeny.

Hoppas ni får en fin kväll allihopa!


Inga kommentarer: