tisdag 5 februari 2013

JAAAAAAAAA!

Ikväll har jag sjungit i kör första gången på skitlänge.

Sist jag sjöng i Caroline af Ugglas kör var typ 2007. Då var hon gravid och jag bodde fortfarande i Solna och det känns som hundra år sedan.

Det var hur som helst väldigt kul att sjunga igen. Det var jag och en hel Filadepiakyrka full med medelålders damer. Fast tittade man noga så fanns det nog ett par stycken i min ålder också.

Många kanske tänker att det måste vara roligare att sjunga i en mindre kör där man får en mer betydelsefull roll. Men det här passar mig väldigt bra just nu. Man blir inte så bunden utan köper klippkort och kan man inte vara med en vecka så gör det inte så mycket, då kommer man nästa gång och tar igen det man har missat. Och sen är det en speciell känsla att vara så himla många.

En endorfinkick och bra tisdagsaktivitet helt enkelt.

2 kommentarer:

berättaren sa...

Jag brukar vara med på Gospelkörfestivalen när den anordnas vartannat år i Stockholm. I somras var vi typ åttahundra personer i masskören i Filadelpiakyrkan sista dagen. Jag tycker det känns hur mäktigt som helst att vara en röst bland så där många, stämningen är riktigt magisk. :)

VuxenTyp sa...

Åh va kul, ja visst är det häftigt när man är så många som sjunger!