torsdag 3 maj 2012

En uppdatering med 10 frågor och 10 svar.

Det är över en månad sedan jag uppdaterade. Faktum är att igår var första gången jag slog på datorn (min privata alltså) sedan vi flyttade. Vi tar en liten tillbakablick på vad som har hänt sedan sist genom 10 frågor och 10 svar. Hoppas ni gillart!

1. Vad vet du nu som du inte visste för en och en halv månad sedan?
Allt om hur man skruvar ihop ikeagarderober, profylaxandas och behandlar trägolv.

2. En bra grej som har hänt sedan sist.

Jag har varit på Gotland och firat 60 års kalas, jagat får och tittat på Raukar.

Och ätit crepes på min favoritcrêperia så klart.

3. En jobbig grej som har hänt.
Tvingades tömma typ hela lägenheten på möbler förra helgen för att hantverkarna skulle fixa till en grej med golven som inte blev bra från början. Sjukt irriterande.

4. Hur ser du ut för tillfället?
Typ så här när jag poserar.


Fast jag känner mig mer som en flodhäst med en gullig barbaunge i magen. Om rörelserna kändes som små små såpbubblor förut, känns de mer som om det ligger ett barbabarn där inne nu, som sparkar, vrider och vänder på sig och kan ändra skepnad lite hur som helst.

5. Berätta om en oväntad upptäckt som du har gjort.
En dag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett paket med gratisprodukter och smakprover på alltifrån kryddor till tuggummi och halstabletter. Avsändare var lite oväntat Posten. Det innehöll bland annat den här kryddmixen som visade sig vara alldeles utmärkt för grytor av alla de slag. Brukar liksom aldrig använda kryddmixar, men den här måste faktiskt testas.

6. Har du fått några fina presenter på sistone då?
Ja, flera stycken. Favoritkoppar från Rörstrand, en röd ballong och ett citronträd till exempel.

7. En bra grej som du har köpt själv.
Min kompis Anna som har den här bloggen har ett eget företag och säljer bland annat väldigt fina babybäddar som ni hittar på hennes blogg. Jag och Andreas har köpt en babybädd i prickigt.

8. Vad är du inte så stolt över just nu?
Att jag varit så himla dålig på att höra av mig till och träffa mina vänner den sista månaden. Flytten har verkligen tagit all min tid och energi.

9. Och vad är du stolt över?
Att jag har fortsatt att träna hela graviditeten. Jag mår fortfarande bra av att träna och är stolt över att jag fortsätter våga mig dit trots att jag lovar er att jag är den enda gravida på hela stället och ju större magen blir desto mer känner jag mig lite som apan som alla tittar på. Men jag fortsätter gå dit. Ändå.

10. Och till sist, vad ser du fram emot mest av allt?
Att bli färdig med mina sista uppdrag på jobbet, komma i ordning i lägenheten, och att bebisen tittar ut.


Ja, och så att vårvärmen kommer för att stanna så klart!

Inga kommentarer: