torsdag 22 mars 2012

En lägesrapport.


Jag lägger saker i flyttkartonger och kan inte riktigt förstå hur tiden kan rusa fram så himla himla fort. Det är kanske bara tio veckor kvar nu, och det börjar kännas annorlunda, mer på riktigt. Och på nätterna vaknar jag av att det är fullt ös i magen. Det liksom rycker och sprätter lite överallt. Läste på gravidappen att barnet övar på andningsrörelser och kan få hicka som känns som små ryckningar. Kanske det mysigaste som finns. Och så tänker jag att det är ganska så fantastiskt att snart snart kommer mammor och pappor och andra bra personer kunna komma och hälsa på och de kan liksom bo hos oss och få ett alldeles eget sovrum till och med. Hur fint blir inte det.

Jag mår fortfarande bra i alla fall. Men kan inte rusa fram i mitt vanliga tempo längre, får sammandragningar mest hela tiden nu och igår när jag skulle inviga våren med vårjacka och allt gick det (såklart!) inte att knäppa en enda en av dem. Hinner inte uppdatera så mycket här nu som ni märker, men jag har gjort en flyttspellista på Spotify, en blandning av sånt jag lyssnar på just nu och sånt som jag har lyssnat på mycket  under tiden som jag har bott här i min lilla etta på söder. Vi kan lyssna på den så länge.

1 kommentar:

jenni sa...

shit vad tiden går ja! fy fabain vad fint att ni till slut hittade ert slott, jag är ganska så avundsjuk faktiskt, men mest glad för er skull. tänk att du ska bli mamma snart. hoppas ni får en fin vår!kram