tisdag 15 november 2011

Hej hej klänningen, hejdå allt som är obekvämt!

Idag efter jobbet fick jag nog av allt som sitter åt och är obekvämt och gick raka vägen till Åhléns och köpte en prickig klänning och ett gult skärp!


Jag sa hejdå till jeans för ganska länge sedan. Inte helt och hållet, men jag kan räkna dagarna som jag har burit jeans det senaste året. För att jag inte tycker det är särskilt snyggt längre, men mest för att jag tycker det är obekvämt.

Istället har jag lovordat kjolen som det bästa, snyggaste och skönaste plagget.

Men, i höst har jag snöat in lite väl mycket på midjehöga kjolar, och ja, det kanske är bekvämt i mjuka sommarmaterial men mina hårda åtsittande höst- och vinterkjolar är banne mig inte bekväma!

Så nu säger jag en gång för alla hejdå till allt som är obekvämt och hejhej till klänningen och alla andra sköna plagg! I helgen är det jag som ska ut på klänningjakt, för jag antar att jag inte kan gå i samma prickiga klänning och gula skärp alla dagar i veckan.  

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har ofrivilligt också anammat detta! Får liksom inte plats i jeans. Det jobbiga är bara att man behöver en mycket större garderob. Jag menar, man kan ju ha samma jeans i en vecka med olika toppar men det går ju inte med kjolar... Ser fram emot att beskåda dina inköp! :D
Kram, Anna

VuxenTyp sa...

Ärs jag tycker gott man kan gå i samma kjol och växla topparna! :)

Åh, jag hörde och läste på din blogg att ni väntar barn. Vad roligt, stort grattis! Kram Emma

jenni sa...

ja! rätt & riktigt! i löv klänning som plagg. man är liksom klar direkt. å snygg. heja heja klänning!

ps tack för inbjudan, jag kommer! =)

VuxenTyp sa...

Jenni, vad kul! Ska bli jätteroligt att ses! :)

Carin sa...

ja det är kul med kläder, finns mycket fint i affärerna nu o du är ju fin i det mesta, kram

VuxenTyp sa...

Åh tack Carin! :)