fredag 9 december 2011

Mina tre bästa knep för att komma i julstämning.

Idag har jag suttit hemma och jobbat och tittat på snöflingorna som fortfarande inte faller utanför fönstret. Men jag har försökt skapa lite julstämning ändå, även om jag verkligen inte har slagit på stort med julpyntet i år.

Jag har en adventsljussttake som jag tänder så ofta jag kan. Är inne på den femte omgången ljus nu, tror jag.


En burk med pepparkakor från Nyåkers pepparkaksfabrik där min farmor arbetade. Och ost! Inte en pepparkaka i min mun utan ost på!



Ja, och så äter jag så många mandarin jag bara kan!

Här kommer föresten några låtar som passar för gitarrklinkande och sång en regnig fredagkväll. Allt är på svenska, så klart, eftersom jag tycker bäst om att sjunga på svenska.

Måndagsbarn, Veronica Maggio
Det här är vad de säger, Säkert
Aldrig riktigt slut, Lars Winnerbäck
Genom eld, Oskar Linnros
Bjurö klubb, Laleh

Glad fredag!

Inga kommentarer: